onsdag 7 november 2012

Dagens jultips: Detaljerna & glögg på G



Bohemia Cristal Romance-viinilasit, 6 kpl
Pioni Lumitähti-tyynynpäälliset, 2 kpl
 
Saksanhirvi-seinäkoriste, valkoinen
 
Iittala Kastehelmi-kulhot, 4 kpl, vihreä
 
På HOBBYHALL finns i år flera fina saker till julhemmet! Särskilt deras "vita jul" sortiment är fint! Kika in där och få lite inspiration till hemmet vettja! Själv är jag som studerande ekonomiskt utblottad och får glädja mig åt att jag har nära till naturen och allt vad det innebär i pyntväg. Mossa, kottar, kvistar.
 *jätteglad faktiskt*

Tips 2: Ikväll kommer jag kanske att provsmaka någon av glöggsorterna årets lignell & piispanens I väntan på julen: LOIMU 2012 eller Herrljunga mandel & fikon. (Klicka på namnen så kommer du till deras hemsidor och kan läsa på lite.) De hade faktiskt fått in flertalet olika sorters glögg till Alko igår när jag var dit och checkade av sortimentet! BRA initiativ! :)
Många olika sorter som naturligtvis måste testas...i väntan på julen.

Jag skall dock med barn på utvecklingssamtal ikväll vid 19:20 så jag måste kanske vänta till senare före jag börjar korka upp glöggflaskorna.
Inte så snyggt att dyka upp till skolan med...glögg runt munnen.
 


1 kommentar:

  1. De vinglasen SKA jag ha, och samma champagneglas! Sjiieet va snygga!

    SvaraRadera