måndag 19 november 2012

Storartade vinster

Inte för att va den som är den, folk är ju duktiga och ambitiösa.  Men efter att ha konsulterat min ekonomiske rådgivare kan det nu konstateras att 160 euro våffelingredienser genererar i runda slängar 950-1000 våfflor.
Kan vi få …säg 1 euro styck borde vi ju ha klasskassan någorlunda i hamn för detta år?

Och framförallt känns det ju verkligen helt rimligt att anta att vi kommer att sälja nämnda antal våfflor på årets lillajulmarknad i kommunens lågstadieskola. Realy.

Med tanke på vilka det i slutändan alltid brukar vara som får köpa tillbaks alla sneda hemlagade ljusstakar och påtummade kakor känner jag redan att gågna helgens brutala vålds-smörgåstårta-ätande var rena rama barnleken i jämförelse. (kan man frysa våfflor månne, det är ju snart våffeldagen?)

Har jag förresten nämnt det förut, att jag älskar dessa påtvingade tilldragelser? Tänkte väl det.
Nåja, i år har jag ju mage att åka på bröllop istället så jag ska väl inte hispa över detta alls.  Jag bara kände att proportionerna gick lite över styr.
Jag ser onekligen glödgade våffeljärn, brännskador och svettiga armhålor i mina syner då jag tänker på detta.
Men.

Say no more.

Kom och köööp, kom och köööp!

1 kommentar:

  1. Jag hade tänkt att vi skulle försöka ta en helg utan alltför mycket kolhydrater, för nu har det varit mycket med farsdag och dop och dålig karaktär, först och främst!
    Men lycka till, de brukar ha strykande åtgång där de säljs, så förhoppningsvis även på er marknad! Förresten, ska ni inte ha marknaden på Lillajul i år????

    SvaraRadera