söndag 11 november 2012

Farsdagsfirande förstås

Våran farsdagsmorgon bestod av:



Mysfrukost, paket och sånt.




Att fira just farsdag är något som Elvis inte har någon större anledning till ur ett rent personligt perspektiv.
Men det är ju som bekant ingenting vi brukar tala högt om.

Eftermiddagsfika de Luxe bjöds vi på när vi kom hem till mina föräldrar och skulle fira mitt pappsegull!


 
Princesstårta & sushi är känt för att passa utmärkt ihop. Man får vara glad så länge inte marsipanen är wasabikryddad och sushibitarna färgade med grön karamellfärg.


 
Oh vad det var gott med sushi!!!!!!!

Fransk chokladtårta :P

Jag måste säga att det ändå är lite snett.
Det är ju farsdag men ändå är det vi barn som kommer som gäster och bara vrider i oss käk och drar ner disk.
Stackars pappa som antagligen steg upp före farsdagen grydde och började kavla tångblad, rulla sushirullar, knåpa marsipanrosor och rundhänt röra ihop chokladglasyr till den franska chokladkakan.

Nä, nästa år får vi nog ta och svänga lite på bjudtraditionen och se till att det är den som firas som får bli serverad & bortskämd!
Men tack ändå mamma & pappa- det var som vanligt så skönt att komma hem till er, bara äta och bli servad...
Ha en bra fortsättning på farsdagen pappa, hoppas du får ta det lugnare ikväll nu och njuta av din dag!

 

6 kommentarer:

  1. Äntligen har någon fattat hur det EJENGKLIGEN ska gå till... ;-)
    Men..Ååå.. vilken snygg karl jag har! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är både snäll & snygg och dessutom kan han det mesta!!! :)

      Radera
  2. Alltså, i vår familj äre ju så att syrran lagar mat och jag bakar tårta åsså bjullar vi farsgåbbin! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har ju verkligen ordning med er-precis sådär ska det väl va kan jag tycka! Hm. Måste ändra på det där till mors- & farsdagarna, helt klart! :)

      Radera
  3. Verkar helt underbart!
    Han som tilldelats faderskapet i vår familj fick nöja sig med sovmorgon... och en sen frukost med mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var faktiskt en väldigt härlig dag-fast jag inte är pappa! :) Och sovmorgon är ju inte helt fel det heller förstås! :P

      Radera