måndag 12 november 2012

Maddafuckin Monday

Jodå.

Nu har jag minsann lärt mig att mina måndagar är heeelt gääälna. De består nuförti´n av att stiga upp klockan 6:00, jobba på praktikplats en hel arbetsdag och sedan åka vidare på eget arbete. Bortkommen är jag sedan ända tills jag blir hemkommen vid ca. 20:30 tiden eller möjligen senare.
Då hoppas man mycket hårt att ens man har skött sitt hushållsarbete med prestige samt att barnen minutiöst har utfört sina hemläxor. Att kattorna har fått mat och inte sitter som uppstoppade ugglor och jamar svagt på köksbänken samt att hundarna är flitigt rastade och stillsamt viftar välkomnande på svansen.
 
Att önska sig en hemtrevligt sprakande brasa och ett färdigt upphällt glas rött är ju förstås överkurs men en kvinna måste ju få drömma också. 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar