måndag 26 november 2012

Nya vindar-flyg drake!

Jättetråkigt att det ska jäklas med bloggen hörrni.
 
Just i dessa advent- & jultider vill man ju kasta in bilder ofta och snabbt- bloggandet är roligt som tusan men får inte ta för mycket tid när man ändå har så tight schema! Om jag måste sätta mig ner i timtal och läsa sidor jag knappt fattar för att kunna ladda upp bilder på min blogg...njää, nej tack då blir det för jobbigt!
 
Och visst vill man väl som läsare ha mycket bilder??? Vad tycker ni- hur viktiga är fotona på en blogg?
Jag har faktiskt startat ett nytt bloggkonto (på hemlig ort än så länge) och om jag trivs där kanske jag flyttar min verksamhet dit. Det som är riktigt trist när sånt här händer är ju att många läsare tröttnar och inte orkar hänga med till nya platsen.
Nååå, men mina trogna läsare följer mig väl till världens ände, eller hur? ;)
Ni vet vad man brukar säga va? Att endel människor bygger sig ett vindskydd som de kurar ihop under tills förändringens vind bedarrar- andra bygger väderkvarnar och hissar segel!
Thats me!! :)
(Eller, egentligen är jag ju så LAT att jag inte orkar sätta mig in i vad allt detta Picasa- tjosan handlar om så jag tog den för mig enklaste vägen. Men säg det inte åt någon.)
 
Äh, nu ska jag hänga upp nya köksgardiner- tvättade fönster igår och jag är förstummad över det ännu i denna stund. Och blir även jätteförvånad varje gång jag kastar en blick genom fönstret och inte behöver kisa för att urskilja eventuella gestalter och konturer på utsidan. Lite trist förstås att alla utifrån nu även ser in- gäller att hålla hårt på köksstädningen något år framöver tills rutan grott fast igen.
Ja, och så ska jag ju leta upp en julstjärna också (före jag skall åka iväg på lite kvällsjobb;))...
Japp, nu är det alltså äääntligen dags. Alla spärrar är släppta, julskyltandet har börjat och nu kan man utan skam ge sig på adventsgrottan igen!

ALL IN, nu kör vi!

 




Gamla bilder från ifjol- vad skojigt för oss att vi får titta på dem igen!!! WOW!
Men nåja, mysigt var det ju tydligen ifjol- hoppas det blir det i år också!
 

2 kommentarer:

  1. Följ mig! ... var det någon som sade... och det gör jag ju.
    Ös på med julen nu!
    Om en månad är det försent!

    SvaraRadera
  2. Jag raderade de äldsta bilderna och fick då rum med nya. Ett annat sätt är att förminska dem innan du lägger ut dem.

    SvaraRadera